Cyberpunk 2077 İnceleme


Cyberpunk 2077... İnsanların yıllardır beklediği ve beklentilerini tavan ettiği o oyun. Bu oyun benim ilgimi E3 2018 oyun fuarında fragmanı ile çekmişti, oyun harika duruyordu ama belli ki daha bekleyecektik çünkü günümüzde bu grafikler akıl almaz seviyedeydi "bunu hangi sistem kaldırabilir ki?" diye düşünmüştüm (ki daha sonra haklı çıktım hiç bir sistem doğru düzgün kaldıramadı :D)

İlk olarak yaşanan teknik sorunları bir kenara bırakmak istiyorum oyun oynanamayacak durumda değil çünkü. Bu incelemede bundan bahsetmeyeceğim.

Oyunumuz 2077 yılında geçiyor, ana karakterimizi bizim oluşturduğumuz, nasıl biri olacağımıza, nasıl bir oynanışa sahip olacağımıza karar verdiğimiz bir Rol Yapma Oyunu demek isterdim ama maalesef işin rol yapma yönü oldukça zayıf. Genel kitleye hitap etmek ve oyuncuların genel isteği üzerine RPG ögelerini azaltacaklarını söylemişlerdi ama bu kadarını da beklemiyordum. Oyunda seviye ve yetenek sistemi olmasa oyuna RPG diyemezsiniz. Oyundaki diyaloglarımız bir kaç kritik an dışında hiç bir şeye etki etmiyor ki ben ettiğini oyunu bitirdikten ve oyunun tam olarak 5 sonu olduğunu öğrendikten sonra fark ettim. Bu eksi bir yön mü kişiden kişiye değişir ama ben RPG bekliyordum beklediğimi bu açıdan alamadım maalesef. Bunun dışında nedir Cyberpunk 2077:

Adından da anlaşılabileceği üzere 2077 yılında paralı bir askeriz. Arka plan hikayemizi seçip oyunun giriş kısmını tamamladıktan sonra asıl oyun başlıyor ve kendimizi Night City'nin karanlık olayları içerisinde buluyoruz. Her şeyden önce kendi yaşadığım şoku anlatmak istiyorum; ben bu oyundan daha aksiyon odaklı ve canlı bir hikaye bekliyordum ama hikaye bir ara o kadar garipleşiyor ve kararıyor ki izlerken şok olmuştum bunu söylemek istedim.

Hikayeden girmek istiyorum konuya, hikayemizin ana odağı oyunun giriş kısmında yaşadığımız olaylar sonucu kafamıza biz çip takıyoruz ve Keanu Reeves'in canlandırdığı Jonny Silverhand ile bu esnada tanışıyoruz. Johnny Silverhand oyunun ikinci ana karakteri diyebileceğimiz bir kişi, neredeyse çoğu olayda var bize bazen yardımcı bazen köstek oluyor. Beynimizin içinde yaşayan Silverhand Night City'nin eski efsanelerinden. Kendisi zamanında oldukça ünlü bir Rock yıldızı. Anlattığım olaylar sonucunda ise hikayemiz başlıyor. Daha fazlasını söyleyemeyeceğim spoiler olacağından dolayı.

Peki ana karakterimiz ? Kimdir bu V ? diyecek olursanız bunu siz seçiyorsunuz :D Cyberpunk 2077 her ne kadar zayıf bulsam da bir Rol Yapma Oyunu ve neler yapacağınıza siz karar veriyorsunuz bu yüzden ana karakter hakkında çok bir şey söyleyemeyeceğim.

Sunuma bakacak olursak oyunda harika bir sinematik anlatım var. Olayları bizzat karakterin gözünden görmek hikayeye bağlanmayı kolaylaştırmış. Bu oyuna RDR 2 tarzı bir sinematik sunum düşünemiyorum. Bu seçim böyle bir oyun için en iyi seçim olmuş bana kalırsa.

Oynanışa gelirsek, oynanışı da yine genel olarak siz seçiyorsunuz ama temel olarak gizlilik ya da aksiyon diyebiliriz. Lakin bütün oynanış bu kadar değil, karakterinize yaptığınız her yeni geliştirme sizi daha da güçlendiriyor ve olaya yaklaşım şeklinizi etkiliyor. Mesela; bir kapı var diyelim bu kapıyı açarsanız hiç bir düşmana gözükmeden direkt mekandan çıkabileceksiniz ama o kapıyı açmak için teknik bilgi seviyenizin 6 olması lazım. Eğer değil ise paşa paşa o düşmanların arasından geçeceksiniz. Bu yönünü beğendim oyunun ne kadar çok karakter gelişimi yaparsanız oynanışta o kadar çok rahat ediyorsunuz. Ayrıca hiç bir rol yapma oyununun beceremediği vuruş hissi olayını harika yapmışlar ama bu maalesef uzak mesafeli silahlar için geçerli, oyunun yakın dövüş hissi berbat havayı yumrukluyormuşsunuz gibi hissettiriyor.

Yan görevlerden de bahsetmek istiyorum, CD Projekt Red harika bir iş çıkarmış yan görevler açısından. Her birinini ayrı ayrı özenle hazırlandığı bariz ortada. Hepsi ana görev hissi veriyor, her birinin ayrı ayrı sunumları, kendine has olay örgüleri var.

Açık dünyasına gelecek olursak, Night City sokaklarında gezecek tonlarca yer keşfedilecek bir sürü mekan var. NPC yapay zekası daha iyi olsa daha tatmin edici olabilirmiş ama bu haliyle bile dünya canlı olduğunu hissettirebiliyor.

Sonuç olarak; bu oyun bir GTA 6 değil öyle bir beklenti ile kesinlikle almayın pişman olursunuz, bu bir rol yapma oyunu ve rol yapma mekanikleri içeriyor. Eğer bu türe aşina değilseniz iyi bir giriş olabilir ama ilk başta anlamayabilirsiniz. Bu konuda sıkıntınız olmasın, oyun elinizden tutuyor ve çoğu şeyi size anlatıyor.

+Harika bir senaryo
+Mükemmel karakterler
+Tatmin edici vuruş hissi
+Özgür bir oynanış yapısına sahip olması
+Yan görevleri
+Birbirinden farklı 5 farklı sona sahip olması
+Keanu Reeves

-Rol yapma ögelerinin tatmin edici olmaması
-Olayları cidden değiştirebiliyormuşuz hissi verememesi
-Yapay zekanın kötü olması

3 yorum:

  1. İncelemen güzel olmuş bu arada hala tam iletişimi kesmedim biliyorum telefon olsun sosyal medya olsun tamamen iletişimi kestim ama hala bu bloğu takip ediyorum discorda bir daha geri dönmem büyük ihtimalle çok sıkı denetliyorlar zaten gelsem de hemen fark edilirim

    YanıtlaSil
  2. Cyberpunk 2077 tagini kaldırın sliderı bozuyor

    YanıtlaSil