Katana Zero İnceleme
Hikaye
Bu tür oyunlar genel olarak oyuncuya kendini mekanikleriyle beğendirir ama Katana ZERO'da durum biraz daha farklı. Oyunun en vurucu/iyi yönü hikayesi.
New Mecca isimli şehirdeki "Zero" adındaki kiralık katili yönetiyoruz. Psikiyatrimiz tarafından verilen insanları öldürmek oyundaki amacımız. Her hedef farklı bir konumda, farklı korumalar tarafından korunmaktadır.
Arkasında çok derin bir hikaye barındıran Katana ZERO diğer indielerin aksine hikayeye en çok önem veren oyunlardan biri. Şöyle ki tam hikayeyi anlatmaya kalkarsak, diğer yönlerine yer kalmaz. Fazlasına girersem spoiler sayılabileceğinden oynanışa geçiyorum.
Oynanış
Kullandığımız silah olan katana mermileri kesebiliyor, makineleri biçebiliyor ve insanları doğrayabiliyor. Diğer yandan hedefleri öldürmeye giderken bulduğumuz heykel, bıçak, şişe, satır gibi aletleri alıp fırlatabiliyoruz.
Ayrıca molotof ve uzaktan kumandalı bomba gibi şeyler de var. Bu aletler sayesinde bölümü temizlemek için farklı farklı yollar bulabilirsiniz. Dolayısıyla bu sayede tekrara düşmüyor ve sıkmıyor.
Gamepad ile oynarken attığımız nesnelerin hedeflere giderken yönlerini şaşırabiliyor. Yürüme tuşuyla hedef alma tuşunu aynı thumbsticke atadıkları için ister istemez hata yapıp ölebiliyorsunuz.
Grafikler
Çok tatlı ve güzel piksel art temalı oyunun gerek düşmanlar gerek kullanılan renkler, patlama efekti, kılıç sallama gibi efektler tek kelimeyle mükemmeldi.
Atmosfer kesinlikle çok iyi bir şekilde oyuncuya verilmiş. Ancak atmosfer oyunda mermiler gibi şeylere odaklanmaktan çok belli olmayabilir.
Eğlence
Üstteki anlattığım her şey güzel bir şekilde harmanlandığında ortaya enfes bir iş çıkıyor. Derin bir hikaye, iyi yedirilmiş oynanış ve güzel grafikler.
İşte güzel bir oyunun formülü. Bu oyunu alın, aldırın. Herkesin deneyim etmesi gereken bir oyun.
Artılar
- Derin hikaye
- Eğlenceli oynanış
- Güzel grafikler
Eksiler
- Gamepad ile oynarken karışan fırlatılabilen silahlar
- Bazen insanı kanser olma derecesine getiren "tekte ölüm" olayı
Eğlence için ayrı bir kategori açmaktansa artı ve eksilerden sonra son söz olarak yazabilirdin birde oynanış kısmında oynanıştan bahsetmişsin ancak asıl önemli olan şey yani senin beğenip beğenmediğinden bahsetmemişsin sadece oyunu anlatıp geçmişsin eksilerdeki tekte ölümse saçma olmuş zaten oyunda tek atıp tekte de ölüyoruz ve bu bir eksi sayılmaz tasarım tercihi eksi sayılması için örnek veriyorum bir takla atma mekaniğin var bu mekaniğin var olması eksi değildir ama bu mekaniğin düzgün yapılamaması eksidir katana zerodakiyse gayet iyi işlenmiş
YanıtlaSilağzımdan lafı çaldın :D. Evet o konuda haklısın.
Sil