Fallout New Vegas İnceleme


Yapım: Obsidian Entertainment

Dağıtım: Bethesda Softworks

Tür: ARPG

Platform: PC, PS3, Xbox 360

Çıkış Tarihi: NA: 19 Ekim 2010 

   AU: 21 Ekim 2010 

   EU: 22 Ekim 2010


Nedir Bu Fallout New Vegas?


Obsidian Entertainment tarafından geliştirilip, Bethesda Softworks tarafından yayınlanan, RPG türüne damga vuran oyunlardan biri olup, post-apocalyptic temasını mükemmel işleyen ve gerilimli atmosferi ile gönüllerde taht kuran bir yapımdır Fallout New Vegas. Atmosferi ile, hikayesi ile beni etkileyen oyun, post-apocalyptic temasını mükemmel işlemiş. Bu temayı kullanan pek çok oyun mevcut fakat bu oyunu diğerlerinden ayıran şey atmosferi. Atmosfer sağlam. Ayrıca insanın içini ürperten ve alttan alttan vuran müzikleri de atmosferi güçlendirmiş. Ama tüm bu artılara rağmen, birçok eksisi de mevcut. Gelin yakından inceleyelim.


Oynanış


Oynanış genel anlamda kötü ancak iyi ve keyifli yanları da mevcut. Oynanışı şöyle başlıklar altında inceleyelim:


1- Combat: Oyunun combat mekanikleri tam anlamıyla rezalet. Rezalet dememin sebebi; vuruş hissiyatının berbatlığı, silah kullanımının hantallığı ve yapay zekanın salaklığı. Eğer oyunun oynanışı da iyi olsaydı, oyuna mükemmel derdim fakat öyle değil. Silahlı çatışmalarda, çatıştığımız adamlar vurulduğunda tepki vermiyor. Hiçbir şey olmamış gibi devam ediyorlar. Böyle bir şey nasıl gözden kaçabilir anlayamadım doğrusu. Ayrıca vuruş hissiyatı rezalet. Düşmanla mı çatışıyoruz, havaya mı sıkıyoruz belli değil. Hadi onu geçtim. Silah kullanımı çok sığ ve hantal. Bu dediklerim sadece gunfight kısmındaki uzak menzilli silahlar için. Bir de yakın menzilliler var ki abooov. Bu ne rezillik. Böyle vuruş hissi ve hantallık olmaz olsun. Bıçak kullanımı aşırı zevksiz. Elimde bıçak mı var spatula mı var belli değil. Hele bir de yumruk yumruğa fightlar yok mu… O daha da beter. Yapay zekadan da kısaca bahsedecek olursam; yapay zeka çok salak. Etrafta kafası kesilmiş tavuk gibi sağdan sola koşturuyorlar.


Bunların dışında, bir de V.A.T.S diye bir mekanik daha var. V.A.T.S yani Vault-Tec Assisted Targeting System, çok kullanışlı bir mekanik olmakla beraber, birisini istediğimiz uzvundan vurmamıza olanak sağlıyor fakat olasılıklar mevcut. Olasılıklar canlıyla aramızdaki mesafenin uzunluğuna bağlı olarak değişiyor. Örneğin canlıya ne kadar yakınsak olasılıklar o kadar artar ancak bunu sürekli olarak kullanamıyoruz. Çünkü bu mekaniği kullanmak için belli bir Action puanına yani ap’e ihtiyacımız var. Eğer yeterli Action Point’e sahipsek bu özelliği kullanabiliriz.


2- Etkileşim: Neredeyse oyundaki her NPC ile etkileşime geçebiliyoruz. Kimi NPCler bizleri hiç sallamıyorken, kimi NPCler can kulağıyla anlattıklarımızı dinleyip, sorularımızı yanıtlıyorlar. Bu ayrım gerçekten çok hoş olmuş çünkü her insanın sıcak kanlı veya umursamaz olacak hâli yok ya. Her türden insan bulunmalı ki eşitlik sağlansın.


Oyunda, istediğimiz kişinin evine girebilir ve evini soyabiliriz. Kapıları açarken bobby pine, kapıları açmak için de belli bir lockpick puanına ihtiyacımız var. Ya da direkt ev sahibinin cebinden anahtarı araklayıp girebiliriz. Yani herhangi bir şeyi yaparken birçok opsiyonumuz var. Oyun bir çok yol sunuyor. Yani tek yol verip oradan gideceksin diye zorlamıyor.


Onun dışında etrafta buzdolabı, çekmece, dolap, fırın v.b şeyleri açıp içindeki eşyaları alabiliyor, veya içine eşya yerleştirebiliyoruz. Tabi bazıları daha önceden kilitlenmiş olabiliyor. Kilitlenmiş dolap, çekmece gibi şeyleri açmak için yine bobby pinlerimizi kullanıyoruz. Tabi her seferinde başarılı olmuyor. Bazen yanlış yöne çevirdiğimizde bobby pinler kırılabiliyor. Bu yüzden yanınınızda en az 10 tane bobby pin bulundurmanızda fayda var. 


Bir de Fallout New Vegas’da neredeyse hiç cutscene yok. Sadece oyunun başında ve sonunda var diyebilirim. Bu yönü eksi mi sayılacak artı mı sayılacak emin değilim. Ancak bana göre bu eksi bir yön.


3- Açık Dünya: Çoğu oyun açık dünyayı iyi yapamaz. İyi yapsalar bile dünyanın gerçekten yaşadığını hissettiremezler. Ve bu Fallout New Vegas için hem geçerli hem de geçersiz. Yani oyunun açık dünyası yaşıyor diyebilirdim fakat öyle şeyler varki yaşıyor demem olanaksız. Öncelikle etrafta yapacak pek etkinlik yok. Sadece loot yapıyor, birileriyle konuşuyor veya birilerini öldürüyoruz. Etraftaki tüm insanlar boş boş bakınıyor. Hepsinin ruhu vücutlarından ayrılmış gibi görünüyor. Ancak başka bir şekilde değerlendirirsek; nükleer bomba felaketinden sonra kimse kimseye güvenmemeye başlamış ve herkesin hayatı anlamsızlaşmıştır. Belki de bu yüzden herkesin suratı öyledir (Yada yapım hatası :D).


Onun dışında, akıl almaz bir sürü bug var. Bu anlatacakların tam olarak bug değil ama bugdan daha beter. Örneğin bir yatakhane gibi bir yere giriyoruz ve o yatakhanede uyuyan biriyle diyaloga girmeye çalışırsak adam/kadın yataktan kalkıyor ve “Beni rahatsız etme” tarzında bir şeyler söylüyor. Sonrasında da başka bir yatağa yatıp uyumaya devam ediyor. Bir başka örnek daha verecek olursam; Bir barda adamlar aralarında konuşurken bir anda aralarındaki diyalog kesilebiliyor. Ve işin daha komiği suratlarına bile bakmadan arkalarını dönüp gidiyorlar. Bunun gibi anlatılabilecek birçok saçmalık mevcut. Sayın yapımcı kardeşlerim, böyle bir hata nasıl gözden kaçabilir? Hâla anlamış değilim.


Fallout New Vegas’ın açık dünyasında yapılabilecek etkinlik pek yok. Sadece dükkanlara ve evlere girip çıkabiliyoruz. Yada dungeon benzeri kanalizasyon tünellerine girip güzel lootlar çıkarabiliyoruz. Ancak genel olara açık dünyası yaşamıyor. Bomboş bir dünya. İnsanlarda robot gibi tepkisiz ve beyinsiz gibi dolaşıyorlar etrafta. Gerçekten çok rahatsız edici bir görüntü. Açık dünya bir oyunda, açık dünyanın cansız ve sıkıcı olması çok komik. 


4- Genel Mekanikler: Oyundaki ana mekaniğimiz olan, interaktif menülere sahip, kolumuza saat misali taktığımız ve tüm fallout oyunlarında bulunan Personal Information Processor yani nam-ı diğer Pip-Boy. Pip-Boy neredeyse sayesinde birçok şeye erişebiliyoruz. Örneğin envanter, stats, skills gibi menüler mevcut. Ayrıca haritaya da göz atabiliyor ve gideceğimiz yeri görebiliyoruz. Bunların dışında radyo menüsü de mevcut. 2-3 tane radyo kanalı bulunmakta ve genelde, kanallarda şarkı çalmaktadır. Bu şarkılar daha çok eski tarz yani 60-70li yılları şarkıları olmakla birlikte, Happy Times, I'm So Blue, In the Shadow of the Valley gibi eski tarz şarkılar mevcut.


Bilgi #1: Vault Boy kimdir? Vault Boy dediğimiz arkadaş Fallout evreninde, Vault-Tec firmasının markalarının maskotu olan karakter. Asıl ismi Vault Man olmasına karşın, reklam kampanyalarında daha fazla ilgi toplamak amacıyla Vault Boy ismi tercih edilmiştir. Ayrıca Vault-Tec firmasının, bilgilendirmek amacıyla hazırladıkları kısa filmlerde başrol oynamaktadır.


5- Mekan Tasarımları: Oyundaki mekanlar gerçekten çok iyi tasarlanmış. Mekanların dağınık olması ve çöp içinde kalması, atmosferi sadece zenginleştirmekle kalmamış, atmosfere ayrı bir hava bile katmış. İlçe büyüklüğündeki yerleşim yerlerindeki sefalet ve çevre kirliliği, yerleşim yerleri dışındaki toprakların kurak olması ve her yerde kullanılmış/zarar görmüş eşyaların bulunması gibi etkenler de aynı şekilde atmosfere ayrı bir hava katmakta.


6- Yapay Zeka: Hayatımda gördüğüm en rezil yapay zekaya sahip oyunlardan biri Fallout New Vegas. Etraftaki tüm NPCler öyle cansız ve ruhsuz gözüküyorlar ki gören de onları hortlak sanır. Etrafa boş boş bakmalar, etrafta salak salak dolaşmalar. Yani hep belli bölgeleri dolaşıyorlar. Script bazlı olması çok yanlış olmuş. NPClerin belli hareketler değil, rastgele hareketler yapması lazım. Ya da bir işle uğraşmaları gerek ki yaşayan bir dünya olduğunu anlayalım. Örneğin bir aleti tamir eder, başkalarıyla sohbet eder, duvarı boyar…


7- Karakter Yaratma: Oyun bir cutscene ile açılışını yapıyor. Karşımızda 3 adam, birinin elinde silah, diğerinin elinde kürek eşkiya gibi bizi esir almışlar. Sonra da elinde silah olan, takım elbiseli adam bize ateş ediyor ve oyun başlıyor. Gözlerimizi tekrardan bir doktorun evinde açıyoruz. Ardından doktor bize ismimizi soruyor ve ismimizi bu kısımda belirliyoruz. Sonrasında da karakter yaratma ekranına geçiyoruz. Öncelikle cinsiyetimizi seçiyor, sonrasında ise yaşımız, saç şeklimiz/rengimiz, gözlerimizi vb gibi şeyleri belirliyoruz. Ardından da oyuna başlıyoruz. Yataktan kalktıktan sonra bir makine sayesinde skillerimize, bize verilen puan çerçevesinde, istediğimiz skille puan verebiliyoruz. Örneğin charisma yani karizmaya daha çok puan verirsek ikna yeteneğimiz yüksek olur. Yani skiller yatkınlığımızı da belirler. Ayrıca bu skiller alt başlıklara ayrılır. Bunlara da puan verebiliyoruz. Örneğin speech (karizma’nın alt skilli), ikna yeteneğimiz arttırıyor. Ve bunları belirlemek adına, doktor bize içeride bir takım sorular soruyor. Örneğin bir resim gösteriyor ve “Bu resim sana ne ifade ediyor?” gibisinden sorular soruyor. Bizde bize verilen seçeneklerin arasından istediğimizi seçiyoruz. Buna göre de hangi alt skillere daha yatkın olduğumuz ortaya çıkıyor. Tabi isteyen puan dağılımını değiştirebilir ancak böyle kalması tercihimdir. Tüm bunlardan sonra da oyun başlar.


8- Düşman Çeşitliliği: Nükleer bomba atıldıktan sonra, doğal olarak her yere radyasyon bualşmış ve bunun sonucunda da bazı canlılar mutasyona uğramış. Kimi canlılar soyunu koruyamadan ölüp gitse de, kimi canlılar mutasyondan sağ kurtulup yaşamını devam ettirerek yeni ırkların türemesine sebep olmuştur.


Kimi yerde insanlar düşmanımız iken kimi yerde ise mutasyona uğramış hayvanlar düşmanımız. Tabi bazı yaratıklar da dostumuz olabiliyor. Örneğin ghoulların bazıları dostça yaklaşım gösterebiliyor. Onun dışında bir sürü robot var. Robotlar sahiplerinin tepkilerine göre değişiyor. Kimi zaman düşmanken kimi zaman dost olabiliyorlar.


9- Klanlar: Klanlar büyük ve küçük klanlar olmak üzere ikiye ayrılır. Büyük klanları New California Republic, Caesar's Legion, Robert House (Free Economic Zone of New Vegas), Yes Man (Independent New Vegas) oluştururken, Küçük klanları Boomers, Brotherhood of Steel, Followers of the Apocalypse, Great Khans, Enclave remnants oluşturur. Bunun gibi birçok klan vardır aslında ancak bu kadarı şuanlık yeterli. Ben, oyunda bir sürü klana katılıp tüm klanlara ihanet etmiştim. En sonda Yes Man’in klanına katılıp oyunu bitirmiştim. Klanın demirbaşı yani başındakilerden görev alabiliyor ve klan içindeki saygınlığınızı arttırabiliyorsunuz. Yada klana ihanet edip kötü karma kazanabiliyorsunuz.


Bilgi #2: Karma nedir? Karma etrafınızdakilerin sizi nasıl gördüğüdür. Yani siz kötüyseniz herkes sizi kötü bilir ve tersler, hatta sizi öldürmeye bile kalkabilirler. Özellikle klanlarda karma daha önemlidir. Eğer çok fazla bad karma alırsanız size düşman kesilebilirler.


Normalde Fallout’un 1,2 ve 3. oyunlarında karma önem taşımazken, New Vegas’da büyük önem taşır karma.


10- Genel: Tüm oynanış elementlerine topluca göz gezdirirsek, genel olarak pek iç açıcı değil. Gerek yapay zeka olsun, gerek açık dünyasının canlılığı olsun, gerek vuruş hissiyatı olsun çoğu oynanış elementi berbat. 

Combatta V.A.T.S sistemini çok beğendim. Ayrıca tüm Fallout oyunlarında bulunan Pip-Boy eklentisi de çok hoş. Ancak gerisini direkt çöp.


Grafik ve Atmosfer


Bethesda’nın inadı grafiklere de yansımış. Grafikler yılına göre bile kötü. İnatla yıllardır aynı oyun motorunu kullanıyorlar. Neden anlamıyorum. Hayır bir de optimizasyon problemi inanılmaz fazla, oyun bug dolu. İnsan düzeltir be. Azıcık düzeltseydiniz ne olurdu sanki?


Onun dışında bir de yüz animasyonlarının rezilliği de var. Adam konuşurken suratında tık yok. Sadece ağzı oynuyor. Adam duvar gibi karşımızda dikiliyor resmen. Konuşan duvar gibi bir şey. Hiç mi yüz ifadesi olmaz bir insanda? Hayret ediyorum ya. Bethesda nasıl olur da farketmez böyle bir saçmalığı? 


Kısaca şunu söylebilirim ki oyunun görselliği güzel değil. Zaten bu oyunun can alıcı kısmı görselliği değil, hikayesi ve atmosferi. 


Atmosfere de değinecek olursam, atmosfer harika. O, wasteland havasını çok iyi veriyor. Terkedilmiş ve çürümeye yüz tutmuş evler, zarar görmüş eşyalar, kuraklık gibi elementler atmosferi etkileyici kılmakla bırakmamış, önceden de dediğim gibi ayrı bir hava da katmış. Ayrıca post-apocalyptic temasını sonuna kadar işlemiş ve harika işlemiş. Ayrıca arka planda çalan müzikler de oyuna farklı bir hava katmakta. Ya da dilerseniz Pip-Boy’unuzdan radyoyu açıp keyfinize bakabilirsiniz. Genelde görevler çok uzak yerlerde oluyor ve bu da yürüme mesafesini arttırıyor fakat yürürken ben hiç sıkılmadım şahsen. Radyoyu açıp yoluma devam ettim. Arada mutasyona uğramış yaratıklarla savaştım. Sonra da daldım hayallere…


Müzik


Oyunun müziklerini iki ayrı başlık altında inceleyelim.


1- Arka Plan Müzikleri: Arka planda çalan müzikler atmosferi sağlamlaştırıyor. Mesela atmosfer, binayı oluşturan tuğla ise, oyunun arka plan müzikleri de tuğlaları birleştiren ve binayı ayakta tutan çimentodur. Yani müzikler atmosferi sağlam tutan etkenlerden biridir.


Arka plan müzikleri bulunduğumuz yere göre değişmektedir. Örneğin dungeon vâri kanalizasyonlarda gerilim müziği çalarken, dışarıda yani Wasteland’de rüzgar sesi eşliğinde, hafif hafif arkada çalan o güzel müzik atmosferi gerçekten tatlandırmış.


2- Radyo Müzikleri: Pip-Boy sayesinde kullanabildiğimiz radyo da oyuna keyif katıyor. Uzun yolculuklarımızda radyo açıp ilerlemek o kadar keyifli ki anlatamam. Sizin de mutlaka deneyim edip, o duyguyu hissetmeniz gerek. 


Radyoda çalan şarkıların daha eski tarz olması güzel seçim olmuş. Ayrıca şarkıların daha mutlu ve ütopik olması, atmosfere kolayca uymalarını sağlamış. Şimdi aranızdan “Bu temaya öyle şarkılar uyar mı ki?” diyenleriniz olacaktır. Benim de onlara cevabım “Bal gibi de uyar”.

Çünkü bu tür temalarda eğer daha iç karartıcı müzikler kullansalardı, o ürünün işi bitmişti. Çok da fazla boğmamak lazım temayı. Eğer tema boğulursa, insanın oynama isteği kaçar. Her şeyin ortası daha iyidir. Ve Fallout New Vegas bu aradaki çizgiyi çok iyi de tutturmuş.


Bilgi #3: Radio New Vegas nedir? Radio New Vegas, New Vegas ve Mojave Wasteland’ın ana radyo istasyonudur.


Hikaye ve Evren


Evren: Oyun 22. yüzyılda geçmektedir. Oyunun ilginç yanlarından bir tanesi 1950 yıllarında baş gösteren paranoya ve (Retro-futurism) bilim kurgu öykülerinden etkilenmesidir. Öyle ki oyundaki 22. yüzyıl günümüz insanın hayal ürünü değil de 1950'de yaşayan birinin hayal gücünden çıkmışa benzemektedir.

Oyun 2161 yılında geçmektedir. 23 Ekim 2077'de meydana gelen ve sadece 2 saat süren "Büyük Savaş" tan sonra dünya karanlık bir çağa girmiştir. Savaşın en önemli sebebi dünyanın kaynakların gittikçe tükenmesi ve hızla azalan kaynaklardan daha fazla pay almak isteyen ülkelerin, bunun için birbirleri ile çatışmaya başlamalarıdır. Savaştan önce meydana gelen önemli olaylar arasında, Amerika Birleşik Devletleri'nin Kanada'yı ilhak etmesi, Alaska'da Çinliler ile Amerikalıların çatışmaları ve Birleşmiş Milletler'in varlığına son verilmesi gösterilebilir.

Savaşın yaklaştığını fark eden Amerika, Vault-Tec isimli bir kuruluşa kaynak sağlayarak, Vault isimli büyük yeraltı sığınakları inşa etmesini sağlamıştır. Ancak savaş başladığı zaman beklenmedik bir şekilde, ABD'nin yaptığı Vault'lar arasında bağlantı kopar. Bunun üzerine, bu sığınaklar dış dünya ile iletişimden yoksun olarak yerin altında yaşarlar. Buna karşın bazı sığınaklar planları doğrultusunda yıllar sonra açılır. Bir tanesi de deneyin bir parçası olarak asla kapanmaz.

Fallout Bible'ları (Fallout İncilleri) sayesinde Amerika'da toplam 122 Vault olduğu bilinmektedir. Buna rağmen 2077'de 400 milyon insanı bulunan Amerika'daki 122 Vault toplamda sadece 400.000 insan kapasitelidir. Vault'ların hepsi kendine özel bir kod numarasına sahip olup hepsinin kendi üniforması ve farklı ekipmanları vardır. Vault Experiment (Vault Deneyleri) planına göre Vault 0 diğer tüm Vault'ların kontrolünü elinde tutar, ama en önemlisi Vault'ların kontrolünün kısmen Amerika'nın gölge hükûmeti olan Enclave'in elinde olmasıdır.



Oyunun evreni ne kadar detaylı olmasa da, evreni güzel ve özgün olmuş diyebilirim. Diğer oyunlardaki gibi külliyata, uzun uzun kitaplara ve detaylı diyaloglara sahip değil belki de Fallout New Vegas. Ancak yine de sevilebilir bir evreni var. Evreni anlatan arka plan hikayesi sağlam sonuçta.


Bilgi #4: Vault nedir? Vault'lar, Fallout serisinde Vault-Tec tarafından Toplumsal Koruma Programı bünyesinde geliştirilmiş devasa yeraltı nükleer savaş sığınaklarıdır. Amerikan Hükümeti'nin derin devleti olarak tabir edilebilecek Enclave isimli bir örgütün isteğiyle tüm ABD üzerinde inşa edilen açıklanmış toplam 122 Vault'un amacı olası bir nükleer bir felakette Amerikan halkını korumak, insan neslinin devamını sağlamaktır. Ancak bu, sadece halka açıklanan amaçtır. Vault'ların sayısı devlet sırrı olduğundan sağlıklı bir hesaplama yapmak mümkün olmasa da halk Vault'larının sayısı gözönüne alındığında her biri -istisnalar dışında- 1000 kişi kapasiteli 122 Vault, 2077 tarihindeki ABD nüfusu olan yaklaşık 400 milyon kişiyi elbette korumaya yetmeyecektir. Enclave bütün Amerikan nüfusunu

koruyamayacağını bildiği için Vault'ları halka açıklanandan çok daha farklı bir amaç için inşa ettirmiştir.


Oyunun hikayesi etkileyici ancak akıcı değil. Akıcı olmaması büyük bir problem teşkil ediyor. Çünkü hikayeden çabuk soğabiliyorsunuz. Kısaca hikayeden bahsedeyim ki sizde genel olarak bilin (Spoiler yemek istemeyenler bu kısmı geçsin).

Fallout New Vegas’ın Geçtiği Dönem


Fallout: New Vegas, 2288 yani Fallout 3'ten on bir yıl ve 2077'deki Büyük Nükleer Savaştan 211 yıl sonrasını kapsıyor. Oyun Las Vegas, Nevada ve Mojave Çölü'nde geçiyor. Fallout serilerindeki diğer şehirlerin aksine Vegas şehri nükleer saldırılardan direkt olarak etkilenmemiştir. Şehirdeki binaların çoğunluğu sağlam ve insanların arasında mutasyona uğrayanların sayısı çok azdır.


Kısaca Hikaye


Oyuncu, oyuna bir kurye rolünde başlar. Uyandığında kendini bir doktorun evinde bulur, sonradan öğrenileceği üzere oyuncuyu mezardan bir robot kurtarmıştır. Oyun, oyuncunun kuryeyi mezara koyan kişiyi araması ve bu amaçta insanlardan bilgi almaya çalışırken her öğrendiği bilgi ile farklı yönlere sapması ile devam eder.

Şehirde çeşitli gruplaşmalar vardır. Bunlar; The New California Republic (NCR), Caesar's Legion ve New Vegas çeteleridir. Bu gruplar birbirleriyle sürekli çatışma halindedirler ve şehrin kontrolünü ele geçirmeye çalışmaktadırlar. Fallout: New Vegas'ta önemli noktalar arasından Hoover Barajı onu kontrol edenlere ücretsiz su ve elektrik desteği sağlamaktadır.

 

Hikaye güzel bir açılışla başlıyor ve gayette keyifli devam ediyor ancak öncesinde de dediğim gibi hikaye akıcı değil. Akıcı olsaydı daha da güzel olabilirdi.


Bilgi #5: Fallout oyun serisi, Wasteland serisinin devamı olarak bilinmektedir. Ancak Electronic Arts şirketinin oyunun isim haklarını elinde bulundurması nedeni ile oyun farklı bir isim altında çıkarılmıştır.


Bilgi #6: Fallout 1 ve 2’nin dışında hiç bir oyunun birbiriyle bağlantısı yoktur. Tüm oyunlar aynı evrende geçse de, yönettiğimiz karakterler farklıdır.


Sonuç


Oyun genel olarak başarılı. Oynanışı da bir nebze daha iyi yapsalardı, oyun çok iyi diyebilirdim. Fakat şunu söyleyebilirim ki ortalamanın çok çok üstünde bir oyun. RPG olduğunu çok iyi kanıtlamış. Bence Fallout New Vegas’ı alıp deneyin. Pişman olmayacağınıza eminim.

Artılar(+)

- Harika atmosfer

- Temayı başarılı işlemiş

- Hikayesi etkileyici

- Evreni özgün

- Müzikleri büyüleyici


Eksiler(-)

- Oynanış rezil

- Açık dünyası boş

- Yüz animasyonları

- Yapay zeka

- Bug ve Optimizasyon sorunları

- Hikaye akıcı değil


War never changes….


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Fallout New Vegas Soundtrack


Radyo müzikleri: https://www.youtube.com/watch?v=DyY9Wpfajqo&ab_channel=ok117


Arka plan müzikleri: https://www.youtube.com/watch?v=6Yy7YLOTYEs&ab_channel=VGameOSTs


3 yorum: